1. Verdel
  2. Nieuws
  3. Blog Barry: "Wat fijn om zo lekker bereikbaar te zijn!"

Blog Barry: "Wat fijn om zo lekker bereikbaar te zijn!"

Barry: "Ik vind het belangrijk dat mijn deur altijd open staat. Ik probeer mij daarom dagelijks bewust te zijn van mijn bereikbaarheid én hoe ik dit kan verbeteren."

Barry in deuropening

Dagelijks bewust 

Ik vind het belangrijk dat mijn deur altijd open staat. Letterlijk en figuurlijk. Mijn mobiele nummer staat op onze website én op mijn LinkedIn-profiel. Binnen een paar uurtjes heb je altijd wel een antwoord op je mail en bij iedere borrel of klantenmiddag zorg ik dat ik aanwezig ben. Zo probeer ik verschillende klanten en collega’s te spreken, maar ook het vertrouwen te geven dat iedereen bij mij terecht kan met hun vragen en andere situaties. Toch probeer ik mij nog steeds dagelijks bewust te zijn over mijn bereikbaarheid én hoe ik dit kan verbeteren.

Fysiek bereikbaar

Werken in onze Tech Campus De School is iedere dag een feestje. Zoals ik al zei, staat mijn deur letterlijk altijd open. Maar daarnaast biedt De School ook volop ruimten om elkaar op andere manieren te ontmoeten. Voor een creatieve brainstorm, een groepstraining of een persoonlijk gesprek en alles ertussenin. 

Het pand is van 07.00 tot 22.00 uur toegankelijk, zelfs op zaterdag. Iedere dag zijn er tientallen Verdellers vanuit De School aan het werk met en voor onze klanten. En ook voor nieuwe Verdellers blijken we heel bereikbaar. We hebben dit jaar namelijk alweer een paar toppers mogen verwelkomen in ons team! Fysiek bereikbaar zijn omvat dan ook een groot deel van onze bereikbaarheid! 

Digitaal bereikbaar

Maar naast fysieke bereikbaarheid is het ook heel belangrijk om digitaal bereikbaar te zijn. En hier zijn tál van mogelijkheden voor. Op welke manieren ben jij bereikbaar? En welke vormen van bereikbaar zijn passen het best bij jouw bedrijf en doelgroep? Is dat via platformen zoals Xelion en Teams of liever telefonisch, via WhatsApp of andere socialmediakanalen? Het is belangrijk om hier goed over na te denken en dit op een fijne manier in te richten.

Wij kiezen er zelf voor om via diverse wegen bereikbaar te zijn. Maar hierin maken wij ook onderscheid per Verdeller en per team. Die éne supportcollega of planner wil je namelijk direct aan de lijn krijgen. Terwijl je de ontwikkelaars alleen van hun werk af wilt houden als er écht ergens brand is. Gelukkig kun je dit gemakkelijk managen en per persoon instellen!

Persoonlijk bereikbaar 

Al deze mogelijkheden zorgen voor heel veel korte contactmomentjes. Wat natuurlijk heel fijn is, maar hierdoor vergeet je soms écht even tijd voor elkaar te maken. En dat maakt mij zelf onbewust soms misschien wel minder bereikbaar.

Daarom probeer ik ook voor de persoonlijke bereikbaarheid oog te houden. Persoonlijke gesprekken, een gezellige lunch, gerichte coachingmomentjes en terugekerende klantafspraken zijn minstens net zo belangrijk als fysiek en digitaal bereikbaar zijn. 

Bewust bereikbaar zijn

Natuurlijk kom je door drukke agenda's soms niet toe aan die persoonlijke contactmomenten. En dat is ook echt niet erg als je je hier wel van bewust bent en op een andere manier tijd voor elkaar maakt. Zelf blijf ik ook zoeken naar het juiste evenwicht om digitaal en fysiek oprecht goed bereikbaar te blijven.

Barry

Tim van Dijk
Contact met een Verdeller

Wil je meer weten?

Wil jij de connectiviteit van jouw bedrijf en je collega’s goed inrichten? Tim en het team denken graag met je mee. Kom eens langs voor een kop koffie en een goed gesprek, zo zorgen wij er samen voor dat jij bereikbaar bent hoe en wanneer jij dat wilt! 

Mail Tim 071 - 744 0053